Lai palīdzētu ukraiņu bērniem labāk iekļauties Latvijas sabiedrībā, mēs piedalāmies projektā
“Atbalsta programmas “Neformālās izglītības pasākumi, t.sk. latviešu valodas apguve, Ukrainas bērniem un jauniešiem” īstenošana”. Projekta ietvaros īstenojam pasākumu sēriju “Pasniedz roku bērnam”, kas ir vērsta uz latviešu valodas apguvi un kultūras iepazīšanu.
Mūsu mērķis ir:
• Veicināt latviešu valodas apguvi: Caur interaktīvām nodarbībām, spēlēm un ekskursijām palīdzēt bērniem apgūt latviešu valodu un justies pārliecinātāk ikdienas situācijās.
• Integrēt bērnus sabiedrībā: Radīt iespējas bērniem iepazīt Latvijas kultūru, vēsturi un dabu, veidojot jaunas draudzības un stiprinot piederības sajūtu.
• Atbalstīt bērnu emocionālo labsajūtu: Nodrošināt drošu un atbalstošu vidi, kurā bērni var brīvi izpausties un attīstīties.
Nodarbības tiks vadītas tā, lai veicinātu atvērtu un iekļaujošu vidi, kurā visi bērni jūtas komfortabli un iesaistīti.
4. septembrī jau norisinājās pirmais pasākums – aizraujošs pārgājiens pa Vilces dabas taku. Bērni ne tikai baudīja skaisto Latvijas dabu, bet arī uzzināja daudz interesantu faktu par vietējo floru un faunu. Pārgājiena noslēgumā mēs kopīgi piknikojām un apmeklējām Vilces muižu, kur bērni varēja iepazīties ar Latvijas vēsturi interaktīvā veidā.
7. mācību dienā caur rotaļām un radošām darbībām tika aktualizēti vārdi “pa labi, pa kreisi, uz augšu, uz leju u.c.”. Veicināta sadarbība bērnu starpā veicot eksperimentus ar magnētiem un ūdeni. Sekmēta skaidra izruna mācoties skaitāmpantus un spēlējot galda spēles.
2. mācību dienā, kas bija vērsta uz latviešu valodas apguvi un kultūras iepazīšanu.
Mēs devāmies ekskursijā uz Vilces muižas radošās keramikas darbnīcu, kuru vada keramiķe, Latvijas amatniecības kameras meistare Daina Pettere. Uzzinājām, ko var izveidot no Latvijā iegūstamā izrakteņa – māla un veidojām savu māla trauku un figūru.
Praktiskajās aktivitātēs mācāmies sazināties latviešu valodā un jauniegūtās zināšanas nostiprinām spēlējot dažādas galda spēles.
3. mācību dienā ar tematu “Esam pasakā” mēs sekmējām komunikācijas un sociāli emocionālās prasmes.
No rīta sākām ar iedvesmojošu ievadu, kurā bērni tika aicināti iedomāties sevi kā pasakas varoņus. Mēs kopīgi izvēlējāmies pasaku motīvus un tēlus, kas visvairāk aizrāva bērnus.
Šī aktivitāte veicināja bērnu iztēli un motivāciju iesaistīties turpmākajās aktivitātēs. Pēcpusdienā pārgājām pie praktiskajām darbībām. Bērni tika sadalīti mazās grupās un katra grupa saņēma uzdevumu izveidot savu pasakas ainu. Šī aktivitāte ļāva bērniem ne tikai attīstīt savu valodu, bet arī sadarboties, plānot un risināt problēmas. Bērni izmantoja dažādus materiālus, lai veidotu savas ainavas, un stāstīja par tām citiem bērniem.
Visā nodarbības laikā īpaša uzmanība tika pievērsta skaidrai izrunai. Bērni mācījās skaitāmpantus un spēlēja galda spēles, kas veicināja to valodas prasmes.
4. mācību dienā ar tematu “Dziedāsim kopā” iepazīstinājām bērnus ar latviešu tautasdziesmu kultūru, mācījāmies latviešu tautasdziesmas, spēlējām muzikālās rotaļas un neierastā veidā mācījāmies atšķirt skaņas, nosaukt dzirdēto un skaidri izteikt vārdus ar mikrofona palīdzību. Attīstījām fiziskās prasmes un koordināciju, dejojot un kustoties mūzikas ritmā. 5. mācību dienā ar tematu “Dzīvosim veselīgi” tika izveidotas un izspēlētas dažādas stafetes un sporta spēles, muzikālās rotaļas, akcentējot veselīga dzīvesveida nozīmi un mācoties jaunus vārdus, kā, piem., “mīksts, ciets, liels, mazs, ātri, lēni, lec, stāvi.”
Fizisko aktivitāšu laikā bērni iemācās jaunus vārdus latviešu valodā, samazina stresa līmeni, kas saistīts ar pārcelšanos uz citu valsti, attīsta sociālās prasmes, veicinot komunikāciju un draudzības veidošanos.
6. mācību dienā "Mīļākā vieta pilsētā" devāmies interaktīvā ekskursijā pa Jelgavas valstpilsētu, apskatījām galvenos tūrisma objektus un izvēlējāmies, savu mīļāko vietu pilsētā, kuru devāmies gleznot. Aktualizējām saziņu latviešu valodā.7. mācību dienā caur rotaļām un radošām darbībām tika aktualizēti vārdi “pa labi, pa kreisi, uz augšu, uz leju u.c.”. Veicināta sadarbība bērnu starpā veicot eksperimentus ar magnētiem un ūdeni. Sekmēta skaidra izruna mācoties skaitāmpantus un spēlējot galda spēles.